„Sushiba“ įkūrėjai: džiaugiamės, kad po išvykų visada grįžtame į kurortą

 

Trisdešimt septintasis Molėtų turizmo ir verslo informacijos centro „Tikros istorijos“ pasakojimas.

 

Keliauti ir ragauti mėgstantys jaunuoliai savo sukauptas idėjas įgyvendino Molėtuose, o kas pavyko, sudėjus skonius, fantaziją, norus ir eksperimentus – pamatyti galite pravėrę „Sushiba“ duris. Dar tik pradėję savo verslo kelią Ugnė ir Ignas džiaugiasi sėkminga pradžia ir jau su nekantrumu laukia vasaros sezono.

 

Jaunuoliai rado darbus Molėtuose

Ugnės Vytaitės ir Igno Dirmos draugystė prasidėjo prieš aštuonerius metus dar besimokinant mokykloje. Ją baigus, atėjo ir šios poros eilė išbandyti gyvenimą sostinėje. Ugnė mokėsi ekonomikos, Ignas - verslo vadybos. „Vilniaus šurmulys ne mums, ilgai nemąstę grįžome į Molėtus,“ – pasakoja mergina, kuri, iš pradžių gyvendama gimtajame mieste, ieškojo darbo Vilniuje dėl didesnių profesinių galimybių, tačiau supratusi, kad važinėjimas nedžiugina, ieškojo darbo čia. Darbo paieškos ilgai netruko, abu įsidarbino Molėtų rajono savivaldybėje. Įgyta darbo patirtimi džiaugiasi, bet Ignas neslepia, kad verslo ambicijų turėjo ir anksčiau: „Nors ir labai gera patirtis buvo padirbėti savivaldybėje, aš visą laiką norėjau kurti kažką savo. Nes pažiūrėjus į tėvus - norisi eiti tomis pačiomis pėdomis.“

 

Spontaniškai įvykęs projektas

Spalio mėnesį kilusios naujos mintys apie verslą nedavė ramybės... Apsvarstę, kas būtų paklausu Molėtuose ir ką galima būtų įgyvendinti - jaunieji verslininkai nusprendė atidaryti savo sušių barą „Sushiba“. „Eksperimentavau virtuvėje, savo kurtais gaminiais vaišinau šeimą, draugus ir labai greitai viskas išsirutuliojo iš pokalbio į tai, ką turime šiandien,“ – patirtimi dalijasi maisto mėgėja Ugnė, o Ignas antrina, kad draugės pomėgis eksperimentuoti virtuvėje jam irgi patinka: „Mes daug keliaujame, mėgstame skaniai pavalgyti, ragauti įvairų maistą, o Ugnė mėgsta eksperimentuoti virtuvėje, tad nusprendėme, kad galime ir Molėtams pasiūlyti kažką skanesnio, įdomesnio“.

Sugalvotai veiklai pavadinimas „prilipo“ tarsi savaime. „Sushiba“ įkūrėjai augina šiba inu veislės šunį vardu Tako, o kažkur lyg ir matytas veislės pavadinimas su parašytu priedėliu nekėlė jokių dvejonių - čia būtent tai, ko reikia: „Toks ir tik toks pavadinimas mums tiko ir patiko labiausiai,“ – tvirtina mergina.

 

„Sushiba“  logotipas ir gaminiai

 

„Išgyventas“ pirmasis savaitgalis

Buvo nemiegotų naktų...Pora kartu rinko idėjas ir kūrė interjerą, kartu dėliojo visas naujo verslo detales, nes tikslas buvo sušių barą atidaryti dar žiemos laiku, o ne turistiniam sezonui prasidėjus. Ugnė rūpinasi sušių receptūromis, o Ignas atsakingas už marketingo reikalus, bet visus darbus „Sushiba“ įkūrėjai moka daryti vienodai ir tai daro vis pasikeisdami pareigomis, nes nori savo versle dirbti patys ir išlaikyti kokybę: „Pats geriausiai žinai, kaip turi viskas atrodyti,“ – sako mergina, pridurdama, kad džiaugiasi turimomis darbuotojomis. Tarp kitko darbuotojų rasti irgi nėra lengva. Kaip paradoksaliai beatrodytų, kai Molėtuose bedarbių tikrai yra, norinčių dirbti po 17 valandos ir savaitgaliais - ne tiek ir daug.

„Iš pradžių sunku suvokti, ar viskas gerai,“ – sako Ugnė. – „Trise bandėme išgyventi pirmą savaitgalį. Nežinomybė buvo baisiausia, neaišku, kaip mus vertins žmonės. Bet atrakinus duris tiesiog dirbi ir neturi laiko galvoti apie baimes.“ Pasak Igno, iššūkis buvo pirmomis dienomis - nuo sėdimo darbo priprasti prie stovimo: „Jautėmės, kaip po gerų treniruočių,“ – sako vaikinas, pasakodamas, kad pirmasis savaitgalis prabėgo itin greitai, o užsakymų gausybė ir sulaukti žmonių atsiliepimai motyvuoja dirbti ir stengtis toliau.

 

Įvairovė vienoje vietoje – nauda visiems

„Sushiba“ įkūrėjai siūlo klientams paragauti tradicinio ir netradicinio skonio sušių, taip pat ir dienos pietų: „Žmonės ragauja, jiems įdomu, juos nustebina, nes skoniai įvairūs. Sudėjome į vieną vietą daug skonių, ne vien tradicinę rytų kultūrą, pridėjome įvairių prieskonių. Pas mus nėra vien tradicinio sušio skoniai, turime ir keptų sušių, bet klientų poreikiai pasiskirstę pusiau. Vieni mėgsta tradicinio skonio sušius, o kiti linkę ragauti naujus skonius,“ – pasakoja mergina.

Nauja sušių gaminimo vieta naujajame Molėtų turguje startavo sausio 25 dieną, o spėję atvykti jaunuoliai iš kitų rajonų jau prašė atidaryti „Sushiba“ ir jų miestuose, nes ten nieko panašaus nėra. Tokių užmojų naujieji verslininkai šiai dienai neturi, bet jau ruošia naujienų artėjančiai vasarai.

Jauna pora džiaugiasi, kad atsidarė būtent naujajame Molėtų turguje, kur juntamas bendradarbiavimas: „Čia dirbti - abipusė nauda. Kol klientui reikia palaukti savo užsakymo pas mus, jis mielai eina apsipirkti, pasivaikščioti turguje. Ypač dažnai sulaukiame gražiai apsikirpusių vyrų, kurie užsuka tiesiai iš šalia esančios kirpyklos. Žmonėms patogu, kai viskas vienoje vietoje ir tai naudinga visiems,“ – teigia Ugnė, mananti, kad vasaros metu turguje bus ypač daug veiksmo, nors savaitgaliais jau dabar jaunieji verslininkai pluša iš peties.

 

Ugnė ir Ignas kartu su savo augintiniu Tako. Asmeninio albumo nuotraukos.

 

Gyvenimas kurorte

Naujųjų verslininkų, įgyvendinus naują idėją, žmonių susidomėjimas yra, nors tai ir mažas miestelis, o ateityje sieks išlaikyti sukurtą tvarkingą vietą, kokybišką ir skanų maistą Molėtuose.

„Grįžau tikrai čia ne veltui. Man patinka visa struktūra, ramybė. Ypač mėgstu žiemos ramybę, kai viena vaikštau ir vedžioju šunį,“ – sako Ugnė, o Ignas džiaugiasi, kad vos per 40 minučių pasiekiamas sostinės šurmulys, iš kurio grįžus - gera ramiai miegoti kurorte...

 

2024-03-28