Spalio 9 – ą ežerų regiono vietos savivaldos, verslo, bendruomenių ir turizmo sektoriaus atstovai rinkosi į VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ kartu su Molėtų turizmo ir verslo informacijos centru organizuotą konferenciją „Ežerų Lietuva: tapatybės ir turizmo vizijos dialogas“. Konferencijos organizatoriai kvietė bendram dialogui apie kelionių rinkos pokyčius, turizmo produktų konkurencingumą, bendradarbiavimo galimybes ir tvarų Ežerų krašto augimą, stiprinant regiono identitetą bei keliautojų patirtis.
Molėtų rajono savivaldybės meras Saulius Jauneika, sveikindamas susirinkusius, pabrėžė, būtinybę keistis, nes keičiasi pats gyvenimas. Tik mokydamiesi, diskutuodami galėsime ir mokėsime pakviesti į regioną daugiau svečių, turistų. VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ direktorė Olga Gončarova ne tik pasveikino konferencijos dalyvius, bet ir akcentavo turizmo duomenų svarbą. Neturėdami turistų nakvynių skaičių, neanalizuodami pomėgių, kitų dalykų, ne tik kad nežinosime, kaip strateguoti savo veiklą, bet neturėsime ir įrodymų, jog turizmas yra naudinga, pajamas nešanti verslo šaka. Konferencijoje kalbėjęs Ekonomikos ir inovacijų ministerijos turizmo ir kurortų plėtros skyriaus patarėjas Marius Gorochovskis akcentavo skaitmenizacijos, dirbtinio intelekto įtaką turizmui. Tekstų autorius, komunikacijos agentūros First Impression Consulting partneris Olegas Volkovas pranešimu „Storytelling'as turizme: užkabinti, sudominti, nepaleisti“ dar kartą visiems priminė pasakojimo, kuriamos istorijos reikšmę. „Ar užsienio turistų keliai veda į Ežerų kraštą? Ar esame pasirengę juos priimti?“ – tokiu pranešimu į susirinkusiuosius kreipėsi VšI „Keliauk Lietuvoje“ vyriausioji analitikė Jogilė Miežienė, pristačiusi mobiliųjų duomenų analizę. Duomenys iškalbingi: mus lanko 90 proc. lietuvių ir tik apie 10 proc. užsieniečių. Pagrindinės užsienio rinkos: Latvija, Vokietija, Lenkija. Socialinių tinklų strategė, sertifikuota skaitmeninės rinkodaros specialistė, mokymų lektorė Indrė Širkienė susirinkusiems pasakojo, jog kiekviena kelionė prasideda nuo soc.tinklų, televizijos laidos ar draugų patarimo. Pranešėja pateikė daug įdomių pavyzdžių, kaip Ežerų kraštas galėtų komunikuoti socialiniuose tinkluose. „Ežerų krašto kelionė į tarptautines rinkas: turinys, matomumas, identitetas ir patirtys“ – tai VšI „Keliauk Lietuvoje“ rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovės Jolantos Masiulienės tema. Ne vienas žavėjosi lektorės pateiktais įkvepiančiais pavyzdžiais ir pateiktomis mūsų krašto galimybėmis. VšI „Keliauk Lietuvoje“ vietinio turizmo ekspertė Neringa Sutkaitytė pristatė autentiškos patirties kaip kelio į vietinio turizmo augimą svarbą. Ji akcentavo partnerystės rato tarp VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, turizmo informacijos centro ir turizmo verslo būtinumą.
Panelinėje diskusijoje virtuoziškai LRT žurnalistės, renginio moderatorės Audros Avižiūtės kalbinti dalyviai: Molėtų rajono savivaldybės meras S. Jauneika, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ direktorė Olga Gončarova, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos turizmo ir kurortų plėtros skyriaus patarėjas Marius Gorochovskis, restorano „Lėtai“ įkūrėja ir bendrasavininkė Agnė Beigerytė, Molėtų vietos veiklos grupės „Keisdamiesi keičiame“ pirmininkė Dalia Mikelinskienė, kalbėjo apie iššūkius, iš kurių didžiausi – realių duomenų, statistikos neturėjimas bei sezoniškumas. O pagrindinis sprendimo būdas – turizmo bendruomenės, visų lygių institucijų bendradarbiavimas.
Konferencijos dalyvių įžvalgos ir pasiūlymai neabejotinai bus dar ne kartą aptarti turizmo specialistų, turizmo verslo atstovų, turės įtakos ateityje planuojant ir įgyvendinant turizmo rinkodaros priemones Molėtų ir visame Ežerų krašte.
Nuoširdžiai dėkojame už partnerystę visai VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ komandai. Labai ačiū už ilgą kelionę kartu, organizuojant konferenciją, rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovei Jolantai Masiulienei.