„Žvejybos rojus“ sužavėjo Europą

Molėtuose įsikūrusios kaimo turizmo sodybos „Kliukai“ savininkas Vytis Štelbys lapkričio 11-13 dienomis  dalyvavo Italijoje, Toskanos regione, Arezzo mieste, vykusioje tarptautinėje parodoje - konferencijoje "AGRI@TOUR  2016". Turizmo profesionalų dienos metu viena pagrindinių temų buvo "Kaimiškųjų vietovių valdžios, verslo ir gyventojų bendros veiklos, vystant turizmo paslaugų produktą, įtaka vietos ekonomikai“. Visa Europa susiduria su tais pačiais iššūkiais - senėjančios ir tuštėjančios kaimiškos vietovės, ekonominės veiklos bei žmonių užimtumo trūkumas. Todėl pranešimus skaitė devyni atstovai iš skirtingų Europos šalių. Vienas jų – Molėtų krašto atstovo V.Štelbio pristatymas "Turizmo verslo ir poilsio galimybės Molėtų krašte - šiandien ir rytoj". Pranešimas sulaukė ypač didelio susidomėjimo. Žinoma, pietų ir vidurio Europos šalims pristatyti Molėtus, nepristatant pačios Lietuvos ir viso Baltijos šalių regiono, praktiškai neįmanoma, todėl trumpai buvo apžvelgta geografinė, politinė, socialinė aplinka, po truputį prieinant prie Molėtų rajono. Kaip teigė V.Štelbys, pranešimo ašimi buvo pasirinkta Molėtų rajono kaip „Žvejybos rojaus“  ateitis: iššūkiai ir galimybės vietos gyventojams bei verslui. „Nors pristatymui buvo skirta 20 minučių, o klausimams iš salės 10, pristatymas su klausimais virto į diskusiją ir užtruko beveik valandą laiko, – džiaugėsi molėtiškis verslininkas, – pavyzdžiui, Italijos verslininkas, užsiimantis sūrių gamyba ir agroturizmu jau 24 metus, stebėjosi ir buvo sužavėtas, kad vietos valdžia ir verslas

priima vieningą vystymosi kryptį visam regionui. Žemės ūkio ir alternatyvios veiklos kaime rinkodaros specialistė iš Prancūzijos tai įvertinto, kaip teigiamą žingsnį ir galimybę vietos gyventojams, bet pastebėjo, kad nors labai svarbūs pirmi žingsniai jau padaryti, lieka didžiausias iššūkis - tolimesnė teisinga vystymo dinamika ir ateitis - geras koordinavimas ir atvirumas.“ Atvirumą šiame kontekste suprantant kaip diskusijas, bendravimą. Anot Prancūzijos atstovės, turinčios patirties kuriant naujus turizmo produktus ir tokiu būdu įtraukiant bendram darbui valdžią, verslą ir vietos gyventojus, esminė klaida - per maža tarpusavio komunikacija: negalima palikti „tarpo“ tarp palaikančių ir skeptiškai mąstančių, leidžiant atsirasti priešpriešai. Būtina rasti būdų įtraukti kuo didesnį ratą vietos žmonių, ir tai bendruomenių ir vietos valdžios užduotis. Gerokai ilgiau nei numatyta užtrukusioje diskusijoje V.Štelbiui teko atsakyti ne į vieną klausimą, pavyzdžiui, Romos universiteto atstovas domėjosi apie galutinį produktą, vietos gyventojų įtraukimo mastą, jų požiūrį, projekto koordinavimą bei tolimesnę eigą, partnerystę su kaimyniniais rajonais ir pan.

Paklaustas, kaip atsidūrė Italijoje, V.Štelbys pasakojo, kad pasitaikius puikiai progai pristatyti Molėtus, negalėjo atsisakyti, nors pusę kelionės išlaidų teko susimokėti pačiam.

Belieka padėkoti ir pasidžiaugti privačia iniciatyva bei pastebėti, kad jei jau „Žvejybos rojaus“ idėja susidomėjo Europos turizmo sektoriaus atstovai – rankų nuleisti, kuriant Molėtuose „Žvejybos rojų“, nevalia!